Denne høsten har vi som bank hatt et kjempeprosjekt. Vi er pålagt å innhente kundeerklæring og/ eller legitimasjon (avhengig av hva vi mangler fra hver enkelt kunde) fra våre kunder. Heldigvis har dere, kjære kunder, gjort at denne prosessen har gått veldig smertefritt. De aller fleste har nå levert det vi trenger. Nå som fristen er eller snart går ut, er det fortsatt noen som ikke har respondert. Hva gjøres med disse?

For det første; det er ikke for sent. Har du forglemt deg, kan du fortsatt levere det vi mangler.

Er det spesielle omstendigheter som gjør at du ikke kan oppfylle kravet, ber vi deg ta kontakt med oss.

Vårt første skritt er at vi har sperret kontoer der vi ikke har mottatt nødvendig dokumentasjon for de av kundene som hadde frist i oktober/november.
Dette er ikke noe vi liker å gjøre, men som vi er forpliktet til. Blir påkrevd dokumentasjon levert åpnes kontoene igjen for bruk.

BankID utstedt av oss.

Kunder som har BankID utstedt av oss er det krav om å legitimere seg med gyldig pass. Har du mottatt en SMS fra oss minner vi om at fristen for å innlevere gyldig pass er 11. desember.

Leverer man ikke gyldig pass vil din BankID/ BankID på mobil bli sperret. Kontoen i banken blir ikke berørt da du har levert annen legitimasjon.

Slik leverer du kundeerklæring

  • For barn under 18 år må begge foresatte signere papirskjemaet og levere/ sende oss.
  • Etter avtale kan kundeerklæringskjema besvares ved å logge inn i nett- mobilbank.
  • Fyll ut skjemaet og lever i banken eller send det til oss: Berg Sparebank, Storgata 10, 1771 Halden

Last ned kundeerklæringsskjema (pdf) her.

Slik leverer du legitimasjon

Gyldig legitimasjon kan være pass (ikke nødpass), førerkort, bankkort med bilde (fra annen bank), nasjonale ID-kort fra et EØS-land, norsk utlendingspass (blått pass) eller norsk reisebevis for flyktninger (grønt pass). For barn under 15 år er fødselsattest også gyldig.
Obs: Har du BankID/ BankID på mobil utstedt av oss MÅ du levere gyldig pass.

  • Vi ser helst at du kommer innom oss slik at vi får skannet legitimasjonen din inn i våre systemer
  • Kan du ikke komme innom, ber vi deg ta kontakt med oss på telefon 69196000 hverdager mellom kl. 09.00 - 15.00 eller send oss en e-post: firmapost@berg-sparebank.no